Ludzie! Co sie porobilo?

Autor: sofu (sofu_at_kki.net.pl)
Data: Tue 31 Jul 2001 - 16:02:35 MET DST

Posiadam nagrywarke Teac CD-W512EB 10x / 12x / 32x.
Od samego poczatku z instalacja tej drukarki w Windows 98 mam nieco klopotu.
Jezeli w PANELU STEROWANIA / SYSTEM / MENADZER URZADZEN / CD ROM /
WLASCIWOSCI/ Ustawienia (Teac-a) zaznacze opcje DMA, to po ponownym
restarcie komputera Windows juz nie widzi Teac-a jako CD ROM ( w ogole jest
nieobecny w systemie mimo, ze wykrywa go BIOS), natomiast w PANELU
STEROWANIA / SYSTEM / MENADZER URZADZEN / Kontrolery dysku twardego / Drugi
kontroler IDE (podwojna kolejka fifo) jest zaznaczony wykrzyknikiem (!).
We wlasciwosciach tego urzadzenia pisze, ze: To urzadzenie jest nieobecne w
komputerze, nie pracuje poprawnie, albo nie sa do niego zainstalowane
wszystkie sterowniki (Code 10).
Wtedy zwykle pomaga usuniecie urzadzenia: Kontroler Intel 82371AB/EB PCI Bus
Master IDE i restart komputera.
Windows wykrywa i instaluje Kontroler Intel 82371AB/EB PCI Bus Master IDE
Pojawia sie wtedy w SYSTEM-ie nagrywarka Teac jako CD ROM bez zaznaczonej
opcji DMA, a Drugi kontroler IDE (podwojna kolejka fifo)
jest juz bez wykrzyknika. Co ciekawe CD ROM LG x48 mozna przestawic w tryb
DMA i nic zlego sie nie dzieje.

Ostatnio mialem nieszczescie zrobic uaktualnienie BIOS mojej plyty wynalazku
PC CHIP 100 (M761) majacej chip wykrywany jako INTEL 440BX/ZX.
Po zainstalowaniu "najnowszego" biosu z 1999 r (990730.rom) okazalo sie, ze
z systemu Windows 98 zniknela nagrywarka Teac. Oczywiscie Drugi kontroler
IDE (podwojna kolejka fifo) pojawil sie z wykrzyknikiem. Na nic zdalo sie
usuwanie Kontroler-a Intel 82371AB/EB PCI Bus Master IDE. Po ponownym
zainstalowaniu przez Windows Drugi kontroler IDE (podwojna kolejka fifo) za
kazdym razem pojawia sie z wykrzyknikiem. Oczywiscie w nowym biosie jest
wszystko w porzadku. Dyski i CD ROM ( w tym i Teac) sa wykrywane prawidlowo.
Poniewaz niewiele sie on rozni
od starego biosu (zauwazylem, ze obsluguje szybsze procesory i mam nadzieje
bo nie sprawdzalem, ze i wieksze dyski) poustawialem na koniec nastawy ze
starego biosu. Rowniez w Windows 98 CD ROM LG x48 pojawia sie bez problemu.

Mam trzy dyski twarde i na dwoch udalo sie metoda usuwania Kontroler-a Intel
82371AB/EB PCI Bus Master IDE zainstalowac nagrywarke Teac-a, ktory pojawil
sie jako CD ROM. Niestety na moim trzecim, najwazniejszym i najbardziej
"wypasionym" programowo twardym dysku - nie!
Mysle, ze Windows na tym dysku proboje za kazdym razem ustawic tryb DMA dla
Teac-a, a poniewaz ten tego nie znosi wiec sie nie da zainstalowac i pojawia
sie wykrzyknik przy - Drugi kontroler IDE (podwojna kolejka fifo).

W zwiazku z tym mam pytanie czy jest jakis sposob na zainstalowanie
nagrywarki Teac na dysku twardym (nie chcialbym go jeszcze formatowac ze
wzgledu na programy jakich uzywam)? Moze jakies sterowniki lub programy
wymuszaja tryb DMA (mam NERO 5....)
A moze sa jakies inne powody ze system nie widzi nagrywarki, chociaz mysle,
ze jakos widzi, bo pojawia sie wykrzyknik przy drugim kontrolerze itd.
Dla czego nagrywarke Teac-a majaca szybkosc x32 nie mozna przestawic w
szybszy tryb DMA? A moze to tylko w moim komputerze?

Bardzo prosze o pomoc w tej sprawie i mozliwie o informacje rowniez na
priva!

pozdrawiam

--
Janusz sofu_at_kki.net.pl