pixel clock a ramdac

Autor: Norboro (ngrochal_at_exell.com.pl)
Data: Tue 31 Jul 2001 - 13:00:19 MET DST

Mam w TNT2 pixel clock 94 MHz (rozdz. 1024x768 85 Hz)
Na oko zgaduje, ze jest to szybkosc, z jaka karta jest w stanie generowac
kolejne piksele (tu 94 miliony / sek, ale troche sie "marnuje" jak dzialko
wraca). Jak zwieksze piksel clock to wzrasta mi odswierzanie obrazu. Im
wyzsza rozdz. tym trzeba wiekszego pixel clock aby utrzymac odswierzanie (bo
jest wiecej pikseli do wyswietlenia...).

Teraz moje pytanie. Jak to sie ma do ramdac'a? Pisze sie na pudelkach, ze
taka czy inna karta ma 150, 250, 350 Mhz ramdac. I ze im wiecej tym lepsze
odswierzanie. Czy ramdac chodzi z predkoscia "pixel clock"? Czyli nie jest
na sztywno np. 350 Mhz?

Pozdrawiam,
    Norboro