Re: Formatowanie i bad sectory

Autor: Grzech (grzech2000_at_poland.com)
Data: Sun 01 Jul 2001 - 23:54:47 MET DST

Użytkownik "boqs" <boqs_at_klub.chip.pl> napisał w wiadomości

> dawno o tym czytałem ale:
> nie ruszaj tego!
> to jakaś pozostałość z czasów gdy dyski były w megabajtach
> używając tego zniszczyłbyś dysk
> (unicestwieniu uległyby wewnętrzne dane dysku?)

> naprawia?
> jeżeli to są bad sectory (a nie wygłup wirusa, czy zabawa disk editorem(?)
> to nie znam sposobu na ich usunięcie
> Norton Disk Doctor, Scandisk - wykryją i zaznaczą
> dużo bad sektorów ( i coraz więcej ...) = dysk do wymiany

> .... jeżeli formatujesz i znikają ci bad sectory ...
> [...]

po formacie bady są mapowane chyba, że później ich nie widać. low level
format można próbować dla dysku, dla którego nie ma już większych nadziei.
przedłużyłem kilku dyskom życie o kilka miesięcy za pomocą LL formatowania,
ale to były jakieś 500, 850 mb. można robić na autodetekcie, nie trzeba nic
wpisywać
grzech