Re: Renowacja komputera.

Autor: Wiktor Matuszewski (wiktorm_at_cad3d.helion.com.pl)
Data: Sun 01 Jul 2001 - 22:57:40 MET DST

Dziękuję wszystkim. Pozwólcie, że tutaj się podepnę. Będzie mi
łatwiej, niż gdybym każdemu z osobna odpowiadał.

Do Pawła:
Dzięki, ale raczej nie skorzystam z propozycji kupna nowego zestawu. Z
prostej przyczyny. Sądzę (może naiwnie - nie wiem), że w ten sposób
zaoszczędzam trochę kasy, co za tym idzie - mogę kupić droższe
(lepsze?) komponenty. No bo przecież nie muszę już kupować twardego
dysku, cd-romu, klawiatury, myszki, czy choćby stacji dyskietek 3,5
cala. Za sprzedaż starych (z całym zestawem) dostałbym grosze, a za
nowe, według Twoich wyliczeń płacę ok.750 zł. Jakoś mi się nie
kalkuluje.
Jeśli jest coś więcej, czego ja się nie domyślam, a co by mnie
przekonało do Twojego pomysłu - napisz.

Bartłomiej i Paweł przekonali mnie, że mogę mieć problemy z kartą
dźwiękową, więc postanowione - ją też wywalam. Podoba mi się pomysł z
kartą muzyczną na płycie głównej. Pytam więc: czy jest duży wybór
takich płyt pod Durona/Athlona?

Do Bartka i Michała:
Czy te płyty proponowane przez Was wytrzymają, jeśli powiedzmy za dwa
lata chciałbym do nich wetknąć Athlona 2GHz? Czy w ogóle są takie
płyty główne na rynku?
Bo mnie po głównie chodzi o właśnie tego typu - dobrą płytę. Na niej
najmniej chciałbym oszczędzać.

Do Michała:
Wziąłbym Twój zestaw z zamknietymi oczami za taką cenę, ale obawiam
się, że na tę chwilę nie znajdę w Łodzi tak taniego Athlona 1200. U
nas taką cenę ledwo osiąga Athlon 1000. Gdzie Ty do licha mieszkasz?!
Tylko nie mów, że przy granicy z Tajwanem, bo nie uwierzę. ;)

Do Bartka:
Twój zestaw też wygląda atrakcyjnie, do czasu, gdy nie spojrzę w
cenniki. U nas sklepy zaopatrzają się chyba w droższych hurtowniach,
albo mają większe marże, bo nijak Twoje - poznańskie ceny przystają do
łódzkich. To tylko tak - a'propos niczego. W ramach ciekawostki. :)

UWAGA nowy problem, a w zasadzie stary w nowej formie:

Załóżmy, że kupuję płytę główną, taką za ok. 700zł, pamięć 256 MB za
200zł, procesor - Duron 800 za 240zł (łódzka cena), obudowę za 200 zł.
Pozostaje więc 1000 zł na kartę graficzną.
Jaką byście polecili?

Kombinuję nad takim wariantem, bo pamięć i procesor chyba łatwiej
wymienić dysponując jakąś mniejszą gotówką (np. 300zł). Dlatego teraz
bym sobie kupił niezbędne minimum, a płytę główną i kartę graficzną
lepsze - takie na 2-3 lata spokoju. Czy źle kombinuję?

Czekam na wszelkie sugestie.

--
Pozdrawiam
Wiktor Matuszewski