Re: Athalon czy Penium III?

Autor: michal salaban (emes_at_foton.foto.ch.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 01 Jul 2001 - 16:29:03 MET DST

On Thu, 28 Jun 2001 19:38:19 +0200, Paweł Tomaszewski wrote:

>Ale jednak niech ktoś wytłumaczy jak to jest. Dlaczego Intele przy tej samej
>wydajności są o wiele droższe. Czy ktoś starał się dociec i "zgłębić" ten
>temat ,czy są to tajemnice obu firm? Bo jeżeli produkcja AMD jest tańsza, to
>dlaczego? Kosztem czego? (trwałości?). W życiu doszedłem do przekonania, że
>co dobre, kosztuje.

cena niewiele mówi o jakości. dla przykładu - za _darmo_ możesz mieć bardzo
stabilny system operacyjny o niewielkich wymaganiach sprzętowych, który ciągle
jest rozwijany, do którego poprawki pojawiają się natychmiast i którego kod
źródłowy jest całkowicie jawny. za to płacąc paręset złotych możesz nabyć system
zawieszajacy się, rzadko i z miernym skutkiem aktualizowany, o nieprzejrzystej
konfiguracji i bez kodu źródłowego.

to skrajny przypadek, ale ma trochę wspólnego z sytuacją wśród procesorów.

--
ja