Re: IIyama MA901U 19"

Autor: Kaizen (_at_poczta.fm)
Data: Wed 30 May 2001 - 13:58:36 MET DST

Wojtek Kościecha wrote:
[...]
> Odswierzanie na 1280X1024 85Hz , zmniejszalem rozdzielczosc i to samo, moja
> karta graficzna to TNT2 Pro 32 MB. Moze to byc wina karty graficznej ?
> Myslalem ze to stery w windzie, ale sprawdzalem w dosie i podczas
> uruchamiania komputera i to samo, miganie obrazu. Mam mozliwosc wymiany na
> sony E400 , ale nie wiem czy to wina monitora, a szkoda troche IIyamy.

Ja mam akurat Iiymę VMpro 510. Standardowo odświerzanie to też 85 (i
przy takim odświerzaniu ja migotania nie widzę), ale stery do matroxa
pozwalają wyciągnąć nawet 164 Hz przy 1024x768. IMHO najbardziej
prawdopodobnym winowajcą jest karta. Ta twoja to jakaś no name? Postaraj
się podpiąć do jakiegoś matroxa - ich legendarna jakość obrazu wynika
nie tyle z chipa, co z tego, że praktycznie tylko Matrox produkuje karty
na tym chipie z elementów o wysokiej jakości. nVidia jest "montowana"
razem z całkiem przyzwoitymi komponentami jak i z najtańszym chłamem co
znacząco wpływa na jakość obrazu (dużo bardziej niż na wydajność).
Możliwe też, że masz silne pole elektromagnetyczne w pobliżu monitora
(ustaw go w miarę daleko od wszelkich zasilaczy i innych urządzeń
elektrycznych). Sony _bywają_ niezłe, ale trzeba naprawdę trafić. Te,
które oglądałem miały spory rozrzut jakości, a i tak mało który mógł się
równać z Iiyamą - IMO dokonałeś dobrego wyboru, choć oczywiście mógł Ci
się trafić "rzucony" (o ziemię) egzeplarz. Dlatego w przypadku monitorów
należy wybierać egzemplarz, a nie model.

--
Pozdrawiam,
Kaizen kaizen_at_poczta.fm