Re: Internet cafe - pytanie

Autor: Marek Jamiołkowski (chanel_at_linux.arch.pan.wroc.pl)
Data: Tue 29 May 2001 - 13:29:44 MET DST

Witam :-)

To jeszcze ja sie doloze ale chyba juz niewiele :-)

Użytkownik T-Son <thanhson_at_polbox.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9eudj8$d3e$1_at_news.tpi.pl...
> - Jaka jest najlepsza konfiguracja komputerow Klient i Host? Czy compy
typu
> Adax Slim jest dobre i tanie rozwiazanie?

Hmmm na hoscie zarzuc jakiegos linucha albo FreeBSD i pozakladaj maksymalna
liczbe ograniczen na wejscie z zewnatrz,
oraz minimalne prawa uzytkownikow sieci lokalnej.
Koniecznie postaw FIREWALL'a!!!!
Najlepiej na choscie skonfiguruj serwer proxy.
Adresy wewnetrzne w sieci ustaw recznie, bo przy DHCP bywa ze Winda sie
wykrzacza.
Oczywiscie siec wewnetrzna tylko i wylacznie 100-tka :-)
Zostaw tylko TCP/IP reszte protokolow wywal.

> - Jaki system operacyjny, 98SE, Me, W2K, z mysla o grach?

Na koncowkach tylko i wylacznie 98SE.
Jest najmniej zasobozerny w zwiazq z czym zostanie Ci wiecej zasobow
systemowych dla gierek :-)

> - Jaki dostawca internetu i jaka przepustosc wybrac?

Dostawcow jest mnostwo... Sprobuj sie dogadac bezposrednio z Telekomuna, bo
i tak wiekszosc dostawcow z niej korzysta.
Lacze... no coz... czym szybsze tym lepsze :-)
Ale nie szarzuj jesli nie jestes pewien, ze bedziesz mial wielu klientow, bo
mozesz zdrowo wtopic.

Pozdrawiam :-)
Marek Jamiolkowski