Re: Internet cafe - pytanie

Autor: Agnieszka (agnes-s_at_mail.go2.pl)
Data: Tue 29 May 2001 - 12:02:06 MET DST

W artykule <9eudj8$d3e$1_at_news.tpi.pl>, T-Son napisał(a):

|Witam wszystkich!

No witam.

|W krotce mam zamiar otworzyc internetowa kawiarnie, wiec zwracam do was o
|porady.

Tak naprawde to NTG, spytaj na pl.comp.networking ale skoro juz pytasz to moze
cos ci doradze :) Po czyms tam .. wnosze, ze jestes z Warszawy. Czy aby napewno
bedzie to dochodowy interes przecierz w wawce jest nasa n-cafee?
Ale to juz twoje zmartwienie.

|W kawiarni beda 20 stacje Klient + 1 Host, jest przeznaczona dla
|internautow i graczy. Oto moje pytania:
|- Jaka jest najlepsza konfiguracja komputerow Klient i Host?

hmm.. Ja np. mam cos takiego. 11-kompow z win98 dla lamerstwa i zapalonych
graczy. 3-kompy z Suselkiem 7.1 :) dla dobrych znajomych i hosta postawionego
na RH 7.0

|Czy compy typu
|Adax Slim jest dobre i tanie rozwiazanie?

Przyznam sie, ze znam firme Adax, ale nie mialam z nia nic do czynienia wiec
nic nie powiem. Ale skoro chcesz aby twoi przyszli klienci troszeczke grali w
sieci to musisz zainwestowac w przynajmniej hmm.. 6 komow (ja mam 4) :) Jakas
tam niezla grafika i sredna proca.
DURON650 - HERCULES GeFORCE2 MX 32MB dla naprawde wymagajacego a reszte mam na
Celkach 466 i RIVA-ch TNT2. I wypadalo by co by Host byl na niezlym sprzecie!!

|- Jaki system operacyjny, 98SE, Me, W2K, z mysla o grach?

98SE, reszta odpada, wiekszosc klienteli zna wlasnie 98, i w tym czuje sie
najlepiej.

|- Jaki dostawca internetu i jaka przepustosc wybrac?

hmm.. tego to juz nie wiem. NIe mam pojecia jakich macie operatorow w wawce.
Ja np. mam 2MB :)))
|- Jakie programy pozwalaja do zarzadzania czasu dostepu do internetu u
|komputerach Klient? (taki jak w E-cafe w kinie Relax)

Troszeczke tego jest jesli chodzi o oprogramowanie. Zalezy czego dokladnie
bedzisz wymagal od opragromawania, Najlepiej samemu cos napisac.
I radze poustaiwec ograniczenia tranferu na poszeczgulne kompay, bo
jak tego nie zrobisz to jeden klient moze ci zablokowac cala siec!!!

Podrowienia Aga