Re: Wielki problem z plyta gl.

Autor: marek (m99_at_priv.onet.pl)
Data: Sun 27 May 2001 - 22:09:31 MET DST

Dzieki za wszystkie porady. Postaram sie tutaj uzupelnic:

> Był kiedyś taki numer z zaklejeniem 21 styku w procku (jak jest na Slot1).
> Niepamiętam, czy 21 na 100%, ale zasada była taka.

To styk 21 rzeczywiscie. Zaklejalem, ale niczego to nie zmienialo.
Czytalem kiedys, ze tak sie robi jak sie chce puscic na szynie 100.

> Moze kolega ma po prostu podkrecony procesor? Trzeba sprawdzic w biosie
> FSB, ewentualnie zworki na plycie glownej i zmniejszyc do 66. IMO
> aktualizacja biosu niepotrzebna.
> BTW Celeron 300A znakomicie sie kreci na 450MHz, sam mialem kiedys
> takiego, tyle ze plyte BX bezzworkowa i krecilem go na 464MHz.

Plyta ma soft menu. Brak zworek. W biosie ustawialem na 66. LX nie ma
100Hz. Tego 300A krecilem na innej plycie na 450, ale szybko sie grzal i
nie mozna bylo dojsc do pulpitu windows.

> Aktualizuj BIOS na początek. Wiele starszych płyt na LXie nie zna
> Celeronów i nie potrafi ich obsługiwać. Tymczasowo musisz włożyć
> w płytę Pentium II z obsługiwanego zakresu i korzystając z tego
> procesora zaktualizować BIOS.

Myslalem nad tym i na razie jest to najpewniejszy trop dla mnie.

DZIEKUJE za wszystkie uwagi. Mile bede widzial i prosze o dalsze uwagi,
bo bardzo nie chcialbym wyrzucac plyty.

Marek