Re: Nie bootuje się z cd!!! help!!!

Autor: infonet_at_poczta.onet.pl
Data: Sat 26 May 2001 - 10:38:49 MET DST

Sytuacja wygląda tak: jak już pisałem wcześniej jest to abit be-6. Na płycie są
cztery sloty IDE. Dwa z nich w trybie ata66, pozostałe dwa - ata33. Dwa dyski
twarde mam podpięte do ata66 kablem 80-pin i chodzą bez problemu. Bootowanie z
dysku HD odbywa się na zasadzie "cable select", bez zworek i zawsze z dysku C.
Do pozostałych dwóch slotów ata33 mam podpiętą nadrywarkę teac oraz kieszeń na
hd gościnny. Jeśli ustawię w biosie bootowanie A,C,coś tam jeszcze - to również
bez problemu system startuje z dyskietki. Ale jeśli ustawię najpierw CD-ROM, a
potem coś innego to za nic w świecie CD-rom nie bootuje - nawet nie uruchamia
napędu! Od razu bootuje z C. Nawet jeśli ustawię kolejność bootowania CD-ROM,
A, SCSI - to również system startuje z C, mimo że nie mam żadnych urządzeń
scsi. Robiłem już eksperymenty ze zworkami na nagrywarce, bez skutku.
Zamieniałem miejscami nagrywarkę z kieszenią - bez skutku. Podejrzewam ze
problem tkwi w nagrywarce - jednak wydaje mi się że nagrywarki też mogą
bootować czyż nie? Przecież nagrywarka pod dosem jest identyfikowana jako
zwykły napęd CD. Tak więc co radzicie, bo jestem bezradny.