Komp resetuje sie podczas pracy z cdrw (LG 8080B)

Autor: Piotr Scislo (scriptum_at_message.pl)
Data: Thu 24 May 2001 - 10:25:21 MET DST

Mam pewien probelm z ciagle resetujacym sie kompem...
Wszystko zaczelo sie prawdopodobnie w momencie gdy zakupilem
nagrywarke cdrw, ale od pewnego czasu (1 tydzien) komp coraz czesciej
sie resetuje... Sytuacja wyglada nastepujaco:

- na poczatku kilka razy wystepowal reset w momencie kiedy skonczylem
nagrywac plytke (nero) i chcialem ja wyjac... wciskam 'eject, tacka
wyjezdza i w tym momencie nastepuje rest (tak sie zdazylo ze 3, lub 4
razy) - aha... cdrom jest jako Secondary Master (mam jeszcze 2 hadeki
na Primary)

- jezeli komp jest wlaczony i poprostu stoi i nic nie robi to nie ma
reseta

- jezeli cos sie dzieje z cdromem (rozpedza plytke po wlozeniu, lub
np. konczy czytac pliki przy instalacji) wtedy byly resety

- zaraz po odpaleniu kompa jak juz caly system sie zaladowal (win2k
pro sp2) od razu reset (potem jak zobaczylem w momencie w ktorym byl
reset komp sprawdza czy w cdromie nie ma plytki)

- 2 razy nowiutki dysk (tydzien temu nowy kupiony) poprostu przestal
pracowac - obroty zwolnil, dysk sie zatrzymal - komputer zawiesil
(strzalka w miejscu - kicha)... tak jakbym zasilanie od niego odlaczyl

- kiedys (pol roku temu) mialem dysk 850mb seagate, ktory zachowywal
sie w dokladnie taki sam sposob - pracowalem na nim 5 minut i zwalnial
obrotu i sie wylaczal i system sie freezowal albo restartowal (wowczas
nie wnikalem w to co sie stalo, bo i tak sprzet dalej dzialal - system
byl na innym dysku)... teraz juz nawet nie jestem pewien czy ten nowy
dysk jest na tym samym miejscu (jezeli chodzi o tasme hdd) co wtedy
byl ten 850 (i czy ma zasilanie z tej samej wtycznki)

- raz wlasnie jak w windows explorerze sie klika na cd-rom, to wtedy
cdrom sie rozpedza i sprawdza czy jest plyta - jak jest to pokazuje co
za plyta i co na niej jest... raz podczas wlozenia plytki i
sprawdzenia co tam jest, komp najpierw zaczal zwalniac (tj. kursor
skakal przy przesuwaniu), a potem reset - w tym przypadku cdrom
zachowal sie prawie identycznie jak hadek u gory - tj. zero power -
nic... przy resecie potem nawet cdromu nie wykryl...

jakie z tego moga plynac wnioski:

a) cos nie tak z kontrolerem IDE (watpliwe)

b) nie starcza napiecia w zasilaczu (230 watt) - fakt mam duzo w
kompie napakowane (cdrom, 2 duze dyski hdd, geforce + 5 innych kart)

jak ktos lubi takie zagadki to czekam ;)