Re: Dysk IBM DTLA 307030 i kontroler U/66 HPT366 - help

Autor: Jaromir (dobromirt_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 24 May 2001 - 16:29:47 MET DST

| Wiem, ze sie czepiam, ale jak mozna puscic asynchr. PCI i HPT jesli
| jest on wlasnie do tejze szyny podpiety a co za tym idzie dziala z ta
| sama czestotliwoscia? ;-)
|
| Pozdro
| GLide

wg tego co pisza w manualach to masz racje.
Polaczenie pci--kontroler hpt dziala z ta sama czestotliwoscia co pci,
natomiast polaczenie kontroler hpt--interfejs dysku dziala z wlasna
czestotliwoscia,
niezalezna mnoznikami od BX (lub innego chipsetu plyty).
Twierdze tak na podstawie wlasnych obserwacji.
Wiele dysków np. starsze segaty medalist
przegrzewaly sie i sypaly bledami przy fsb powyzej 75(przy pci 1/2)
jezeli podlaczone byly do standardowego ide zawartego w plycie BX,
co przy hpt nigdy nie mialo miejsca( 2 lata u mnie to chodzilo na 83)

Bledy wspólpracy hpt366 z dyskami dtla, z tego co wyczytalem gdzies na
zagranicznym nntp
wynikaly ze zbyt malym cachem w chipie kontrolera, co podobno poprawili w
hpt370.

pozdrawiam
Jaromir