Re: 4,5 tys w reku -jaki sprzet do grafiki, DTP i temu podobne?

Autor: adadur_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 24 May 2001 - 12:24:12 MET DST

> "Marcines" <msmialowski_at_poczta.onet.pl> wrote in message

> do grafiki 17" to minimum... ponizej 17tki sobie daruj.
> na monitorze nie oszczedzaj. procesor mozna zmienic na szybszy, oczy nie
> rosna drugi raz. rozpatrz NEC, MAG, IIyama,
> 128 ramu to tez minimum.
> dysk mozesz wziac 5400 obr. jest to troche tansze rozwiazanie niz 7200 i
> mozna przezyc z tymi 40 gb na 5400 obr ;)
> nagrywarka.. no jak chcesz tanio, to jakies HP x8 na IDE widzialem ostatnio
> za 399 pln.
> skaner - na jak ma byc tanszy, to moze plustek U12. spokojnie starcza, ale
> [...]
Otóż za te pieniądze nie uda ci się skąpletować sprzętu z którego mógłbyś być
zadowolony podczas pracy. przyczyna jest prost połowę yej kwoty pochłonąłby
monitor oczywiście tylko i wyłącznie 19" o innym nie ma nawet mowy.
Moja rada: Kup cały komputer ale bez monitora za takie pieniądze bedzie to
sprzęt naprawdę super (płyta pod AMD Thunderbird - moze nawet 1200MHz, 256 MB
ramu, grafika jakaś firmowa polecam Guillemot Hercules, jesli do grafiki 2D to
Martox jeśli różna to GeForce2 MX może nawet pokusić się o 64MBą grafikę,
twardziel 30GB IBMa, CDR - TEAC 40x, i jakąś najtańszą kartę dźwiękową).
najlepiej można by było sprawić taki zestaw aby zostało Ci parę (set) złoty
wówczas moższ już zbierać na pożednicki monitor. Na ten okres albo pożycz albo
kup jakiś za grosze od kogoś. Wówczas możesz już zarabiać na zajeb... sprzęcie,
a na monitor bedzi cię stać już wkrótce. Polecam 19" Iiyama.
Zatem kup sprzęt a monitor troszkę poszeka.
adadur