Re: Ustawienia kontrastu i jasnosci w monitorach

Autor: ABA (lordabaNOSP_at_f2virt.onet.pl)
Data: Wed 23 May 2001 - 21:39:12 MET DST

On Wed, 23 May 2001 20:20:44 +0200, Roman 'Faraon' Stopa
<r100pa_at_bwsh.edu.pl> wrote:
>Jak macie ustawione jasnosc i kontrast w monitorze? Pytam bo od
>pewnego czasu po godzinie pracy z kompem bola mnie oczy, a kiedys sie
>to nie zdarzalo nawet po osmiu ;)

Kontrast i jasnosc(tu czasem zwiekszam) ponizej 50% (zalecane przez
producenta)... temp kolorow 9300'k... odswiezanie 120-100hz.
Mozna siedziec nonstop bez wiekszego zmeczenia oczu.

>Wzrok badalem - nie mam wiekszej wady niz dwa lata temu...
>Probwalem rozne kombinacje - jasnosc/kontrast ale za duzych roznic nie
>widzialem... ;( Odswiezanie mam na maxa, monitor (15, plaski) kolo
>metra od oczu.
>Moze czas zamiast siedziec przy kompie pojezdzic troche rowerem?
>Uzywacie jakis kropli do oczu??

Jesli pracujesz w nocy, zadbaj o odpowiednie oswietlenie. Sprawdz
monitor moze cos sie zepsulo. Ewentualnie kup jakis filtr.
Krople odradzam- juz lepiej rob sobie czeste przerwy (co 30min na
3-5min- wychodz wogole z pomieszczenia z kompem... np na balkon-
zaczerpnac swierzego powietrza).

Pozdrawiam.
_
ABA