Re: 256 mb ?

Autor: Kaizen (_at_poczta.fm)
Data: Tue 22 May 2001 - 10:40:34 MET DST

Gtrx wrote:

> Niedawno zwiekszylem ilosc pamieci z 64 do 128.
> Teraz jednak widze ze za 150 zl mozna w Wirtualnej Polsce kupic 128 mb ram.
> Warto ? 150 zl za tyle pamieci to chyba nie tak duzo. Poza tym posiadajac
> 256 mb ram, odczuje roznice ? Komputer jest wykorzystywany w typowo domowy
> sposob. Ale bywa ze odpalam kilkanascie aplikacji na raz.

Wiele zależy od systemu operacyjnego i tego, co rozumiesz przez
"wykorzystywany w typowo domowy sposob". Generalnie NT/2k dużo lepiej
sobie radzą z większą ilością pmięci. Przy wolnych 200 megsach pamięci i
200 swapa winme potrafi zakrzyczeć, że brak pamięci (zasobów też dużo
było wolnych), ale nie jest prawdą, że win obsługuje tylko 128 mega. Pod
każdym winem niejednokrotnie miałem zajęte sporo ponad 200 (choćby D2
czy kilka obrazków w photoshopie).

Pamięci przydałoby się więcej jeżeli:
- w czasie pracy bez wyraźnej przyczyny system miesza dyskiem (swapuje)
i przez to np. gry się przycinają
- obrabiasz grafiki - wtedy praktycznie nigdy za wiele pamięci

Najlepiej włącz jakiś program monitorujący zajęcie pamięci i swapa i
poobserwuj jak to wygląda w czasie Twojej extremalnej pracy.

Reasumując przy obecnych cenach dołożenie 128 megsów _dobrej_ pamięci
jest IMO właściwą metodą pozbycia się gotówki. Przy biurowych
zastosowaniech czy surfowaniu nie spodziewaj się istotnej różnicy
(zwłaszcza przy starszych, bardziej oszczędzających pamięć systemach
M$), za to powinieneś odczuć różnicę w nowszych grach i obróbce grafiki.

--
Pozdrawiam,
Kaizen kaizen_at_poczta.fm