Uwalony kontroler na plycie, czy co?

Autor: zuko / Shark von Cygnus (shark_at_post.pl)
Data: Mon 21 May 2001 - 23:25:41 MET DST

Hej.

No więc mam płytę ABIT BH6. Do niej podpięty dysk Fujitsu 40 GB.
Zacznę tak: Jak dysk jest podpięty jako Secondary - Master, to wsio
jest OK. Ale jak podłączę go jako Primary - Master, to są szopki.
Jakie:
1. Pod Win NT wszystko jest w porządku.
2. Problemy są pod Win98. Jak odpalam programy to komp mi się zamraża
(nie zawiesza!), mycha działa, klawiatura nie, zero reakcji z kompa,
świeci się dioda HDD. Po jakiejś minucie komp pracuje dalej. I za
jakiś czas znowu ten objaw. Jak natomiast nagrywam dane na dysk (np. z
cedeka), to wyskakuje blue screen z napisem "Błąd zapisu na dysku C" i
jest zwiecha. Ale ten blue screen nie jest od razu, tylko po jakiejś
porcji danych.

Zanim napiszecie "NTG", to mówię, że to jest TG. I jest to dla mnie
bardzo dziwne. Bo problem występuje co prawda tylko na Win98 (nie mam
teraz czasu na stawianie Win98 SE i dalszych), a pod NT jest ok. No i
jak mówię, tylko na pierwszym kanale. Jak dysk jest na drugim,
problemu nie ma. Wykluczam uszkodzenie dysku, bo na tym drugim kanale
wsio działa prawidłowo.

No i pytanie: co to za cholera? Czyżby padł pierwszy kanał na płycie?
Ale w tak dziwny sposób? Właśnie dziwi mnie to, że pod NT problemu nie
ma, a przecież NT jest bardzo wrażliwy na problemu ze sprzętem.
Napiszcie co o tym sądzicie. No i czy pozostaje tylko wymiana płyty,
ew. dokupienie kontrolera?

--
zuko / Shark von Cygnus
e-mail: shark_at_post.pl; http://www.zuko.prv.pl - wyciszanie wiatraków