Dysk Twardy

Autor: cypisek (cypisek13_at_poczta.fm)
Data: Sun 20 May 2001 - 23:20:45 MET DST

Witam
Kupilem dysk Fujitsu 40GB 5400 ATA100 Silent.
Poniewaz WinMe coraz bardziej mi sie nie podobal, zainstalowalem na nowym
dysku Win98SE.
Przy kazdym restarcie systemu (po zainstalowaniu jakiegos programu) Winda
wgrywala sie ok 3 minut. W tym czasie dioda dysku migala co sekunde. Jak
przegrywam cos ze starego Fujitsu 10GB, ATA33 na nowy co jakis czas
przegrywanie ustaje na ok. 2 sek, a kursor myszy w tym czasie strasznie
zwalnia.
DMA jest odchaczone. Gdy chce wlaczyc wywala mi komunikat, ze tryb moze nie
byc zgodny z kontrolerem, biore OK i restartuje mi system, ale DMA nadal
jest odchaczone.
Mam D700, MSI turbo (bez Raidu), IDE1: m: Fujitsu 40GB, s: Fujitsu 10GB,
IDE2: m: LG Cd-rom 32x, s: Ricoh CDRW/DVD.
Wszystko z wyjatkiem Fujitsu 40GB ma ustawiony tryb DMA.
Via4in1-4.28a zainstalowane.
Czy musze miec jakies programy do obslugi dysku ?
Jak temu zaradzic ?
Bede wdzieczny za odpowiedz.