Re: k. muzyczna - dulpex

Autor: JoteR (J.Rylski_at_pf.com.pl)
Data: Sat 19 May 2001 - 23:27:28 MET DST

"Kamil Dziobek vel Turbos, Wiecznie zywy!" <turbos5_at_friko5.onet.pl> napisał:

> Może ktoś wie jak sprawdzić czy moja k. muzyczna to half, czy ful
> dulpex. Może jakiś programik?

A może instrukcja? Poza tym sprawdź, ile kanałów DMA karta okupuje. Jeśli 2,
to znaczy że działa w trybie FullDuplex.*

> I jeszcze coś. Podłączam kabelkiem audio cdrom i k dzwiękową pod wejście
> sony, a gdzie podłączyć nagrywarkę. Mam tylko jedno wejście sony. Może
> jakiś rozgałęziacz?

Po co? Podłącz nagrywarkę (2 x Cinch) do śledzia karty (1 x minijack
stereo). Kabel do nabycia w każdym sklepie elektronicznym lub RTV.**

> I mam tu jeszcze dwa wejścia podpisane jako pana i video. Co tu mogę
> podłączyć? Oba wyglądają tak samo (wystające 4 bolce)

Nieprawda. Wejścia oznaczone jako "sony" (Sony) i "pana" (Panasonic) mają po
kilkadziesiąt pinów i służą do podłączania starych napędów CD, niezgodnych
elektrycznie z dzisiejszym standardem IDE. Z ciekawości: w jakim celu
podłączyłeś tam wyjście audio CD-ROM? Wejścia "video" na tej karcie*** nie
ma.

JoteR

* Metodą naukową przy użyciu monety doszedłem do wniosku, że to karta ISA.
** Metodą naukową przy użyciu kostki doszedłem do wniosku, że nagrywarka
jest zewnętrznym urządzeniem SCSI.
*** Metodą naukową przy użyciu funkcji RND oraz bazy danych kart dźwiękowych
ISA doszedłem do wniosku, że opisywane urządzenie to SoundVision 16 AISP.