Re: MO Fujitsu

Autor: JoteR (J.Rylski_at_pf.com.pl)
Data: Sat 19 May 2001 - 17:54:11 MET DST

"RRG" <gory_at_polbox.com> napisał:

> szczególnie interesuje mnie MO 1.3GB FireWire i USB. Myślę o zakupie
> MO FireWire i USB do przenoszenia danych. Gdyby ktoś mógłby
> podzielić się swoimi doświadczeniami w eksploatacji byłoby miło.

Ciche i dość szybkie w odczycie przy włączonym sprzętowym cache dla funkcji
Read. Cache dla Write wyłączam zaraz po zakupie i chowam te dzyndzle do
awaryjnego wyciągania dyskietek, bo ci graficy to jakiś dziwnie niecierpliwy
naród ;-). AFAIK modele FireWire i USB to w gruncie rzeczy napędy IDE
włożone do obudowy z odpowiednim "mostkiem" IDE-to-USB lub IDE-to-FW i
gniazdami. Z napędu USB nie podniesiesz systemu, z FireWire nie wiem (raczej
tak, bo to kwestia kontrolera), ze SCSI na pewno (o ile kontroler pozwala).
Ja kupuję te ostatnie modele (do firmy), w komplecie jest przejściówka
SCSI->USB. Oznaczenia na nośnikach typu 640 MB czy 1,3 GB są oczywiście
"oszukane", tak naprawdę kasetki mają odpowiednio ~606 MB i ~1183 MB. No i
czemu takie drogie?

JoteR