Re: Moc kompa a nagrywarka

Autor: MARK (mark_at_2a.pl)
Data: Fri 18 May 2001 - 13:39:54 MET DST

Cześć !

UWAGA PROPAGANDA LINUKSOWA !!!

"Maciej Nowicki" <mnowi_at_ajax.umcs.lublin.pl>
> No to ładnie - jak na linuxa przystało serveruje - ale i za stacje ro­
> boczą robi :))
> Jaka tam siedzi grafika ?
uboga...
RIVA TNT2 M64 32MB AGP - ona jest dobrze pod Linuksem obsługiwana...
mam zainstalowany RH6.1 - teraz już mocno połatany...
--dygresja
obecnie najnowsza dystrybucja RH (RedHat) to 7.1 (właśnie ukazała się na
płytkach do Linux+ oraz Chips Special Linux Wiosna 2001)...
RH7.1 zapewne obsłuży prawie wszytko co się rusza w komputerze...
dla sprawdzenia zainstalowałem RH7.1 na komputerze opartym o chipset
SiS730 dla durona (wszystko w jednym: grafika, muzyka, siec, modem) -
RH7.1 rozpoznał wszystko (nie sprawdzałem modemu)... podłączyłem do sieci,
grafika śliczna, muzyka gra...
instalowałem RH7.1 również na Duronie z VIA-kt133+zintegrowany
dźwięk+geforce2mx+siecówka(jakaś tam) - rezultat POZYTYWNY!!!
--koniec dygresji

> I jak linux sobie z nią radzi ?
Riva TNT2 M64 - to jest już dość stare opracowanie - więc pod linuksem
instaluje się bez problemu...
produkty NVIDII są przez producenta ostatnio uzbrajane w bardzo dobre
sterowniki pod Linuksa...
--dygresja
wraz z pojawieniem się X-ów 4.x na stałe zostały włączone funkcje 3D do
grafiki Linuksa...
NVIDIIa zaszalała i stworzyła dobry własny moduł 3D (openGL) dla własnych
produktów pod Linuksa...
to co dzieje się w grafice Linuksa zmienia się codziennie... na lepsze...
--koniec dygresji

> Jak chodzi na tym SO ?
dobrze...
jedynie trzeba mu dać dużo RAM-u (min. rozsądne 128MB - a tyle co mam to
super)...
występują pewne drobne problemy z polskimi znakami - ale można to jakoś
ominąć... opisy jak to zrobić są w sieci...

--
z poważaniem
  Marek Wołoszyk