Re: Moc kompa a nagrywarka

Autor: MARK (mark_at_2a.pl)
Data: Fri 18 May 2001 - 10:38:51 MET DST

Cześć !

"Maciej Nowicki" <mnowi_at_ajax.umcs.lublin.pl> wrote:

> A cóż to monstrum robi ?

Moje ulubione monstrum (w BIG-u jak na monstrum przystało) robi DUŻO:
- udostepnia pliki klientom Win9x (SMB - serwer samba)
- udostępnia drukarkę (j.w.)
- udostępnia inet ( SQUID - jako serwer cachujący proxy dla przeglądarek
i ftp (1GB bufora) + IPCHAIN-sowa maskarada dla innych usług + serwer
cachujący dla NEWSów pod leafnodem)
- prace biurowe: StarOffice, LyX, LaTeX, Gnumeric itd...
- przeglądanie Netscape, Mozilla, Dillo
- ściąganie plików X-Downloaderem (NT), wget
- kompiluje nowe programy (większość stosowanych to te ściągnięte)
- grupy pod PAN-em
- monitorowanie sieci (np. ślicznym programem "etherape" pokazującym
graficznie ruch w sieci - POLECAM!!!)
- ostatnio DOWALIŁEM ram-u bo przy obrabianiu dużych (20-40MB) zdięć (GIMP-em)
zaczeła być stosowana pamięć wirtualna (SWAP - a dysk mam 40G 5200
podłączony do chipsetu BX UDMA33 - czyli swap mam WOLNY)
... przy 512MB RAM można obrabiać prawie 3 zdięcia równocześnie
bez pełnego zatykania systemu (SWAP ok.5-10MB)...

CZEKAM NA ŁĄCZKĘ STAŁĄ - teraz pracuję z modemu...

wiem, męcze tego Linuksa...

ps. nadmiar RAM pewnie wyjmę jak będzie potrzebny

--
z poważaniem
  Marek Wołoszyk