Re: DURON - Jaka temperatura?

Autor: Marcin Zolynski (eaux_at_poland.com)
Data: Thu 17 May 2001 - 19:57:24 MET DST

Użytkownik "Jakub Ziobro" <qbusss_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Czesc.
> Mam Durona 600MHz i na takiej czestotliwosci chodzi. Jednak w czasie gdy
go
> kupowalem nie bylo jeszcze wiatrakow do Duronow i ten ktory mam jest
> przystosowany do Celerona. W czym problem? Ano w tym ze temperatura procka
> utrzymuje sie mniej wiecej w okolicach 53.5 'C... Czy na dluzsza mete to
nie
> za duzo? Z tego co sie orientuje to powina ona sie miescic w okolicach
> czterdziestu paru stopni? Jesli ktos wie ile wynosi optymalna temperatura
> pracy dla Durona to prosze o info...

> [...]

Pytanie pojawilo sie na tej liscie juz bez mala z 10 razy
totez wskazanym mogloby byc przejrzenie archiwum listy

"Nadruk na procesorze określa jego właściwości.
Przykladowo oznaczenie D700AUT1B oznacza: Duron (D), częstotliwość
taktowania
700 MHz (700),
typ obudowy CPGA (A), napięcie jądra 1,6 V (S=1,5 V, U=1,6 V, P=1,7 V,
M=1,75 V, N=1,8 V),
maksymalna dopuszczalna temperatura obudowy CPU 90°C (Q=60°C, X=65°C,
R=70°C, Y=75°C, T=90°C, S=95°C)
i FSB 100 MHz (A=B=100 MHz, C=133 MHz)."

Niemniej najoptymalniejsza wartosc miesci sie w granicach 45 - 60
A na pewno trzeba sie powaznie zastanowic nad lepszym chlodzeniem przy
przekroczeniu 70

MZ