Re: DivX

Autor: Vetch (vetch_at_magot.pl)
Data: Thu 17 May 2001 - 12:13:35 MET DST

Hej !

Użytkownik "Adam Majda" <amajda_at_fttwolbrom.com.pl> napisał
> Mam problem z niektórymi filmami divX (poklatkowe odtwarzanie tzn
> zatrzymuje się co kilka sec)
>
> a może soft do odtwarzania filmów? ja mam vpayera
>
> dzięki uprzejmosci kolegi z tej listy (dzięki) dostałem dokumentację
> płyty
> i z tego co przeczytałem z podkręcania raczej nici

na Twoim miejscu, sprawdziłbym najpierw jak odtwarzany jest film w np.
systemowym Media Playerze.
Jeśli wszystko jest ok, to znaczy że komputer ma za małą wydajność do
używania VPlayer'a.
Jeśli nie, to może być winna płyta - z mojego doświadczenia wiem, że wersje
VIA 693 chipsetu kiepsko się sprawują z DivX'em.

A problem z VPlayerem polega na tym, że procedury obsługi wyświetlania
tekstu mocno obciążają procesor, czyli są niezoptymalizowane.
Sprawdzałem to, dlatego świadomie ryzykuję tutaj linczem ;-)
Z całym szacunkiem do autora tego programu, napiszę, że stopień obciążenia
przy wyświetlaniu napisów przez VPlayer'a dochodzi do 100% na cel400 (miałem
kiedyś ten proc), co objawia się zatrzymywaniem filmu nawet do 2 sekund
przed wyświetleniem więcej niż jednej linijki napisów.
Do czego zmierzam ?
Ano do tego, że właśnie z tej bezradności, napisałem swojego playerk'a,
który ma najniższe obciążenie procesora przy wyświetlaniu napisów ze
wszystkich polskich playerów - stestowałem to.
U mnie na cel700 wynosi ono 3%, przy napisach z obwódką 2 piksele, rozmiarem
czcionki 20, formatowaniem tekstu i średnio czterema wyświetlanymi liniami.

Zapraszam do ściągnięcia - a nuż będzię lepiej ;-)
Piszę "a nuż", bo player jest zoptymalizowany głównie pod Windows 2000, ale
wielu użytkowników chwali go sobie też pod Win9X...

--
---
Pozdrowienia