Re: what about AMD K6-2 350 @ ......?

Autor: Wonder (wonder34_at_poczta.fm)
Data: Thu 17 May 2001 - 11:04:41 MET DST

> chcialbym dostac jakies info na temat tego, ile mozna wycisnac jeszcze
> mojego procesora (jak w temacie). Slyszalem, ze amd - ki ustawione
normalnie
> zgodnie z zaleceniamia producenta chodza i tak na maksimum swoich
> mozliwosci. Czy na prawde nic nie da sie z niego wydobyc wiecej? A
moje

Mój stary K6-2/300 chodzi już dwa lata na 333. A więc o 10% więcej, i
nawet
nie grzeje się specjalnie. No ale wydajność zwiększa to nieznacznie.

> pytanie jest zwiazane z filmikami w DivX;). Wiem, ze DivX na amd z
serii
> za klata... Mam zamiar dokupic troche pamieci (dokladnie mam miec w
sumie
> 128 MB). Nie wiem, czy wtedy filmiki dostana troche kopa (mam teraz 64
> ramu). Czy moze to tylko strata czasu i bede musial kupic jakiegos
Durona..

Strata czasu i pieniędzy. Żadna karta graficzna nie ma wspomagania
sprzętowego dla DivX. Procesor musi sam obliczyć/zdekodować każdą
klatkę filmu. K6 mają dość słaby procesor numeryczny, więc liczenie
idzie im nie najlepiej. Większa ilość pamięci niewiele mu pomoże.
Może K6-III/550 trochę poprawiłby sytuację, ale chyba nie warto.
Za niewiele wyższą cenę kupisz Durona. Oczywiście trzeba też kupić
nową płytę główną. A może i obudowę jeśli nie masz ATX.
W sumie to mniej więcej 800 do 1800 zł. Zależy co kupisz. Czy warto
dla DivX-ów unowocześniać komputer? Musisz sam zdecydować.
Oczywiście fajnie jest mieć mocniejszy sprzęt ;)

Wonder