Re: Zasada dzialania ups-a?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 17 May 2001 - 08:32:02 MET DST

Hi,

Przede wszystkim dam Ci dobrą radę: wyłącz proszę ten nieszczęsny HTML
w swoim czytniku.

> Alph wrote:
>
> Czy jezeli gniazdko nie ma uziemienia , a wystepuja skoki napiecia ktore
> zawieszaja komputer , to ups je wylapie

Powinien, przy czym najlepiej jeśli jest on wyposażony w system AVR,
bo inaczej dość szybko wykończysz ogniwa.

> a jezeli tak to czy znak ostrzegawczy o tym, mowie o standardowej 300??

Co miałeś na myśli pisząc to zdanie? :) Czy da znak ostrzegawczy?
Raczej nie, ale to już zależy od modelu... Mój piszczy tylko przy
odcięciu zasilania, przy skokach automatycznie reguluje i o niczym
nie daje znać.

> Lub prosze o rade jak w inny sposob udowodnic skoki napiecia zawieszajace komputer?

Nie da się specjalnie -- chyba, że masz oscyloskop z pamięcią i skoki
występują tak często, że możesz siedząc przy nim je złapać i wydrukować ;)

BTW zawieszanie się komputera w zależności od miejsca może być
spowodowane różnicą w wilgotności, temperaturze otoczenia,
obecności silnych pól elektromagnetycznych... Nie sam prąd
jest podejrzany ;)

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |