Re: Komputer DELL i pamięć...

Autor: Arkadiusz Soroka (ipitaa_at_cc.uni.torun.pl)
Data: Wed 16 May 2001 - 18:29:51 MET DST

On Wed, 16 May 2001, PaV wrote:

> Czy można do kompów marki DELL (OptiPlex Gxxx) włożyć normalna
> pamięć PC 133?.... W Dellu stanowczo twierdzą, że nie... i żeby
> kupic u nich, ale chcą za 128MB jakieś chore pieniądze, coś ca.600
> PLN.. ! :((
>
> Jeśli ktoś zna temat, to bardzo prosze o szybkie info (może być na
> priva)

Przecwiczylem ten temat z nimi :-))) Niby super kosci, a po otworzeniu
obudowy zwykly samsung. Jak wyliczyli mi koszt ramu dla 5 maszyn, to
odpuscilem i wstawilem zwykle 128 MB 133 Mhz do Gx1 PII 350. W jednym
(swoim) mam nawet mieszanke 64 MB oryginalne i 64 MB wyjete z NTT. Calosc
przetestowalem programem diagnostycznym DELL-a i zero bledow. Uprzedazjac
dalsze pytania kompy na tych nieoryginalnych kosciach pracuja na razie 8
miesiecy po 14 godzin na dobe 5 dni w tygodniu na Photoshopach, Corelach,
Premierach, Directorach itp. Zero niestabilnosci z powodu pamieci.

Autoryzowany dystrybutor pamieci do DELL-a poslugujac sie madra
ksiazka stwierdzil na podstawie symboli, ze do wszystkich moich maszyn
bedzie pasowac ta sama pamiec. Posluchalem i wlozylem. na szczescie nic
sie nie stalo, ale 2 kopmpy sa na DIMM EDO, a reszta DIMM SDRAM. Drobna
roznica :-)))

Tak wiec sluchaj dealerow :-)) i po prostu wloz zwykla kosc i potestuj
maszyne. Na moje powinna chodzic normalnie.

Pozdrawianko!

A.S.