Re: siec

Autor: Marek Jamiołkowski (chanel_at_linux.arch.pan.wroc.pl)
Data: Tue 15 May 2001 - 09:31:25 MET DST

Witam!!!

Użytkownik Nikon <nikon2000_at_go2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9dp4pm$s11$1_at_news.tpi.pl...
> Mam podlaczone dwa kompy kartami sieciowymi przez
> skretke ale zabardzo nie wiem co i jak skonfigurowac
> zeby dwa kompy mogly ze soba pogadac (czyt. komunikowac).
>
> Jak zwykle licze na Was :-)

Zrob tak:
Sprawdz czy masz dobrze poinstalowane karty sieciowe (czy nie ma konfliktow)
Czy obie sa tego samego typu 10, 10/100 lub 100 (z tym ze ta srodkowa
pojdzie ze wszystkimi innymi)
Skretka musi byc skrosowana:
Czyli jak masz osiem zyl z czego z jednej strony kabla sa one poukladane w
kolejnosci 1,2,3,4,5,6,7,8
to z drugiej strony kabla musza byc w kolejnosci 3,6,1,4,5,2,7,8
czyli zamieniasz na jednej koncowce 1 z 3 i 2 z 6.
No chyba, ze korzystasz z HUBa to nie...
Jak w Windzie bedzie wszysko ladni poinstalowane to pojawi Ci sie otoczenie
sieciowe.
Klikasz na nim prawym i wchodzisz we wlasciwosci, albo w Panelu Sterowania w
Siec.
Tam zostawiasz tylko TCP/IP (jak chcesz mozesz jeszcze zostawic IPXa)
Najlepiej skonfiguruj adresy recznie wchodzac do wlasciwosci TCP/IP:
najlepiej na jednym kompie 192.168.1.1, na drugim 192.168.1.2
Wlacz udostepnianie plikow i drukarek
Najlepiej udostepnij dyski albo chociaz po katalogu.
Przypisz komputerom jakies latwe (ale rozne) nazwy.
Wpisz im te sama grupe robocza.
Jak kompy sie nie beda widzialy daj znajdz->komputer;

Milego grania ;->
Marek Jamiolkowski