MSI 6337 pro za niska wydajność.

Autor: Sebastian Demski (sdemski_at_wp.pl)
Data: Mon 14 May 2001 - 17:37:21 MET DST

Dotychczas była płyta MSI 6153 na BX-ie. Było cudnie: procek Celeron 566
kręcił się na 850MHz. Transfery pamięci w SSSandrze na poziomie takim jak
powinno być (ponad 300 MB), 3D Marki też w porządku (ok 5000 w 2000).
Przesiadka na MSI 6337 i oczywiście problemy bo W98 nie rozpoznaje
wszystkich urządzeń. Mój błąd, bo nie przegrałem plików INF z płytki na
dysk, a późnij CD nie ma więc ciężko się do nich dostać. Nie chciałem
kombinować więc nadinstalowałem WinME i wszystko w porządku (tylko Wave
Device for modem nie chce się zainstalować. Dodam, że to nie pierwszy raz
się zdarza w ME). Biorę się za testy, a tu cieniuteńko. Proc idzie tylko na
mag. 83. Wystarczy, że dam 2 więcej i już zwiechy. Podejżewam, że przyczyna
tkwi w tym, że taktowanie pamięci jest za duże. Nie mogę odczytać w
SSSandrze taktowania (nie jest napisane w tym miejscu, gdzie powinno być,
ani w żadnym innym). W Biosie (najnowszy jaki jest sprawdzałem przez
LiveUpdate) zmniejszam taktowanie pamięci na 100MHz (dostępne opcje to 100,
133, auto), a i tak taktuje się na 125 - wyświetla się podczas startu płyty
(mag. 83). Widać, że dodaje połowę FBS i to niezależnie od ustawień.
Zwiększanie napięć nie wiele daje. Wszystkie Casy pamięciowe na 3. Co jest
grane z tą płytą. Na pc.com.pl Paweł Wereda chwalił, że dobra do
overclokingu itd. Czy ja robię coś nie tak? Czy jest jakiś magiczny myk do
815EP, który umożliwia overclocking? Może drivery w ME do Solano są
badziewne. Jeśli tak to proszę o namiary na jakiś polski serwerek w miarę
możliwości, bo TPSA bije po kieszenie.
Jak tak dalej pójdzie to wrócę do BX-a, bo tam wyniki były lepsze (na mag.
100 był większy transfer z pamięci niż teraz na 125) i dało się kręcić proca
(of course zapodałem pasta na procu i wentyl jest Intel Celeron Box).
A zauważyłem fajną rzecz: jak włączę AGP Sideband Adressing to komp wiesza
się przy uruchomieniu Outlooka i w ogóle większości większych programów.
Wiem, że niewiele daje, ale czy to normalne? FastWrites w ogóle się nie da
włączyć, a pono Solano ma toto czy przypadkiem drivery tego nie obsługują?.
Drivery Creativa oparte na 6.50.
Przepraszam, za takie rozpisywanie.

Na pokładzie Creative GF 256 DDR, 2x128MB PC133, Celeron 566, dysk Seagate
15GB U10, IBM DPTA 20GB, nagrywarka Yamaha 8424, CD Teac 32x, Spirit, karta
TV PixelView.

Pozdro. Seba