stabilnosc Duron800 i Soltek SL-75KAV

Autor: mac_at_tygodnik.pl
Data: Mon 14 May 2001 - 12:18:36 MET DST

Duzo na grupie pisze sie o stabilnosci prockow Duron i plyt glownych na
chipsecie VIA.
Jakis czas temu mialem plyte MSI BX Master i procek Celeron 566 i w zasadzie
zadnych problemow ze zwisami.

No, ale zachcialem zwiekszyc szybkosc kompa. No i teraz jestem w posiadaniu
plyty glownej Soltek SL-75 KAV i procesora Duron800. Do tego k. graficzna
Matrox G400Max, 128 MB RAM Infineon, HDD Seagate U5 40 GB, SB Live 1024,
tuner tv Pixel View BT878, naped CDRW LG (8/4/32), DMA wlaczone. Pracuje w
Win98SE, Via 4in1 zainstalowane (w tej chwili te dolaczone do plyty
glownej - wersja chyba 4.24).

Do niedawna mialem spore problemy z filmami w formacie DivX. Czeste zwisy
podczas ogladania, tak ze pozostawal tylko hard reset. No ale udalo mi sie z
tym poradzic - wgralem nowy bios do plyty glownej, do karty graficznej i
zainstalowalem sterowniki VIA 4in1 w wersji 4.24 - poprzednio pracowalem
juz na sterach 4.29. No i z filmami teraz rzadko kiedy wystepuja problemy.
Aha - DirectX 8.

Mimo wszystko od czasu do czasu wystepuja zwisy w roznych nieoczekiwanych
momentach - ostatnio jak odpalal mi sie Acrobat Reader 4 i chcialem obejrzec
jakiegos PDF-a.

Ale glownie chodzi mi o jedna rzecz. Chce sie troche pobawic w montaz
video - zainstalowalem sobie dla porownania dwa programy w wersjach
30-dniowych: Adobe Premiere 6 oraz Ulead MediaStudio Pro6.
I tak: w AdobePremiere moge cos troche porobic, uzywam niektorych opcji do
woli, ale praktycznie po jakims czasie zawsze moja praca z tym programem
konczy sie zwisem. Po prostu wszystko zastyga, rusza sie tylko kursor
myszki, ale na tym koniec.

Z MediaStudio Pro6 co ciekawe nie mam takich problemow. Meczylem ten program
przez ponad 5 godzin i wszystko chodzilo jak nalezy. A AdobePremiere jestem
w stanie zawiesic po 20-30 minutach, czasem szybciej.

Czy ktos ma pomysl, co jest grane?
U kumpla ta sama, trialowa wersja AdobePremiere6 dziala bez zarzutu (jego
sprzet to celeron300 podkrecony do 450, pl. glowna Solteka na BX, SB Live,
k. graf. Matrox Mystique (z modulem rainbow runner), 64 MB ram.