Re: Kieszen ATA33 a ATA66

Autor: jotes (jotes_at_kki.net.pl)
Data: Sun 13 May 2001 - 09:24:08 MET DST

Użytkownik "Krzysztof Pawleta" <pawletak_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Wie ktoś, czy kieszenie i sanki standardów ATA33 oraz ATA66/100 są
> kompatybilne (mowa o ADAXach)?
> Po wstępnych oględzinach zdaje mi się, że złącze jest dokładnie tak samo
> podłączone... A może się mylę???
> A może działa tylko jedna kombinacja, np. tylko kieszeń 66 z sankami 33?
> P.S. Jakoś nie mam odwagi sprawdzić ;-(

Jeśli taśma od ATA66 da się podłączyć (bo spotkałem różne złącza w kieszeni ATA33;
chodzi o ten jeden pin na który w zlaczach do tasm ATA 66/100 nie ma miejsca,
bo złącza tasm są zasklepione, pin jest mniej więcej w połowie górnego rządka i w złączu
kieszeni nie powinno go być) to nic sie nie stanie i powinno wszystko biegac, nie ma sie co bac.
Najwyzej dysk pojdzie jako ATA33.
Kieszenie sprzedawane do ATA66, zwlaszcza te nowsze, mają również ten krótki
odcinek wewnątrz 80-zyłowy. I te są pewniejsze w działaniu. Te dodatkowe zyly chyba jednak
nic nie lacza a jedynie separuja (ekranuja) sygnaly.
Jakoś na giełdzie nie spotkałem kieszeni ADAXA do ATA100...

Pozdrowienia

 Józek