Re: cd i cd-rw

Autor: Jarek G. (Jaroslaw.Goralski_at_geo.uni.torun.pl)
Data: Sat 12 May 2001 - 17:26:58 MET DST

Dnia Sat, 12 May 2001 15:19:16 +0100, "Mis'"
<mis_at_hustons.homechoice.co.uk> napisal:

>nie mam pojecia.... przy okazji twojego postu chcialem sie tez czegos
>dowiedziec..... :-)))
>poczekajmy co powiedza bardziej zorientowani.....
Nie zebym uwazal sie za bardziej zorientowanego ;) (poczekajcie np. na
R. Sokola), ale..
Kinter - jesli Cie dobrze zrozumialem - masz na IDE1 hdd master i cdrw
slave? W takim razie jest to nieciekawe z dwoch powodow:
1) cdrw na 100% spowalnia hdd (bo rzadko ktora nagrywara ma udma33, a
hdd pewnie taki wlasnie jest) - calosc chodzi z predkoscia
wolniejszego urzadzenia, no moze ciut szybciej..
2) chyba wiekszosc nagrywarek lubi byc masterem
Co do cdromu i cable select - musisz pamietac, zeby kolejne wpinane
urzadzenie takze ustawic na cs - a niektore czasami tak nie pojda..
Podsumowujac: ja bym na IDE`1 zostawil tylko hdd jako mastera, a na
IDE2 dal cdrw jako master i cdrom jako slave; to bedzie najlepsze
rozwiazanie, problemy mozesz miec tylko podczas nagrywania
'on-the-fly'...
No chyba ze masz plyte z zinstegrowanym hpt/promise, albo kontroler na
karcie PCI - wtedy mozesz miec i hdd master, i cdrw master i cdrom tez
master :)) - i jeszcze ci miejsca zostanie.

Pozdrawiam
Jarek

email: Jaroslaw.Goralski_at_geo.uni.torun.pl
ICQ: 97111730 (jak jestem, to jestem..)
GG: 425767 (jak wyżej)