Re: Wpływ karty dźwiękowej na wydajność komputera...

Autor: Leszek Zając (danlz_at_box43.pl)
Data: Fri 11 May 2001 - 21:45:16 MET DST

Użytkownik Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9dhek6$ojm$1_at_flood.xnet.com...
> Zakładając, że nie będę używał trójwymiarowego dźwięku,
> wave i tym podobnych nowoczesnych technologii - czy jest
> sens z punktu widzenia wydajności, wymieniać kartę audio
> ISA na kartę PCI? Z tego co się orientuję, karty te
> stosują DMA i sam strumień dźwięku nie zajmuje szerokiego
> pasma danych - czy rzeczywiście karta PCI przedstawia sobą
> jakąś dodatkową wartość z punktu widzenia wydajności całości
> ponad to, co oferuje jakaś karta ISA?

Różnica jest(przynajmniej u mnie) - nie jakaś wielka, ale zawsze.
Zmieniłem SB16 Vibra ISA na Live!. Powiem tak:
z Livem przy 44kHz, 16 bit, stereo, miałem szybciej
niż z Vibrą przy 11kHz, 8 bit stereo.

Sprzęt: P200MMX_at_250, 64MB ram, Intel TX ET6000+Monster i takie ram...
Testowałem w Final Reality o ile dobrze pamiętam.

--
Leszek
danlz_at_box43.pl