Re: Zawieszanie sie komputera

Autor: . : : Krzysztof : : . (krionix_at_poland.com)
Data: Fri 11 May 2001 - 19:54:43 MET DST

czesc!

> od jakiegos czasu coraz czesciej zawiesza mi sie komputer i nie moge dojsc
> jakiego powodu. potrafi zrobic to w roznych momentach np. podczas samego
> uruchamiania (wyskakuje przy tym taki dziwny zielony pasek u gory ekranu)

w zalaczniku masz lekarstwo na to - odpal to (abc.BAT)
cd C:\windows\inf
ren pnpwfdc.inf *.old
ren pnpwide.inf *.old
ren pnpwtape.inf *.old
ren pnpwppt.inf *.old

cd C:\windows\system\iosubsys
ren drvwq117.vxd *.old
ren drvwppqt.vxd *.old
ren drvwcdb.vxd *.old

i po lini (winda szuka MASS storage device afaik - a kto to ma :) ? )

> podczas uruchamiania programow (jak uda sie uruchomic jakis programik bez
> zwiechy to nawet kilka godzin moge pracowac w w/w) potrafi tez moj
sprzecik
> zrestartowac sie samoczynnie w momencie gdy usiluje cos uruchomic lub w
> momencie ladowania windowsa.

Mialem to samo na poczatku - po jakims tam bios update WSZYSTKO ustapilo
(mam kt7a ale wczesniej kt7 )

> zaznaczam, ze nigdy wczesniej tak sie nie dzialo, myslalem, ze to karta
> muzyczna ma cos z tym wspolnego (komputerek potrafil czesto sie zwiesic w
> momencie kiedy nagle odtwarzany byl dzwiek systemowy lub inny) ale
> zmienialem kilka kart i to w roznych slotach i nic nie pomoglo. grafika
> raczej tez nie ma z tym nic wspolnego, probowalem z roznymi wersjami
bios'u
> i tez lipa, zmienialem karty rozszerzen w slotach-tez nic,

>i tu moje
> zasadnicze pytanie, czy moze byc to wina zbyt slabego zasilacza lub jego
> [...]

imho raczej nie - jak sie nie spalil to chyba dziala OK :)
zapusc QIII a w tle jakis program do pomiaru temp co robi wykres - zobacz
czy nie siada napiecie przy grze 0 jak nie wiecej niz 1-2% to imho PSU jest
OK!

> moja konfiguracja:
> Abit KT7 Raid
> Athlon 850 MHz
> 256 MB RAM 133 Mhz
> dysk Seagate U5 40 GB
> Riva TNT 2 M64
> SB Vibra 128
> modem Pentagram Omen
> DVD Creative 12x
> nagrywarka Ricoh MP 7125A
> kontroler interfejsu SCSI do skanera (ISA)

jak masz powkladane karty ? pci 1 dzieli IRQ z agp, pci 4 czy 5 z RAID'em
(doklanie pisze w manulau - zobacz!)

Zainstaluj nowe via 4in1.

ja mam w2k, via 4in1 4.30, detki 12.10 WHQL, GF2mx hercules DDV BOX,
duron_at_933@1.75 V (na fsb 133), 256 ram @ cas2 (2 kosci infineon), sb livw i
tv tuner i ZERO zwiech (wiesza tylko borg tv ale jest bugowaty ze hej! i to
nie wina PC)

go.to/kt7faq - poczytaj dokladnie !!!

pozdr

hope this helps :)