Re: Pytanie do speców od SCSI

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_hoth.jmg.com.pl)
Data: Fri 11 May 2001 - 15:43:03 MET DST

Frutis <frutis_at_astercity.net> wrote:
> Mam tani kontroler scsi , konkretnie ASUS SC200, mam podłączone do niego
> CDROM i nagrywarkę. Zamierzam kupic kontroler U2W i mam pytanie :

> Czy lepiej mi sie opłaca kupic kontroler Tekram U2W i podłączyc do niego
> CDROM i Nagrywarke oraz 2xHD czy moze lepiej kupic tańszy model (o ok 150
> zł) Tekram U2B który posiada tylko złącze 68 pin i zostawic kontroler ASUS-a
> z podłączonymi urzadzeniami Narrow?.
U2B od U2W rozni sie tym ze U2W ma dodtkowy uklad Symbiosa - mostek
Ultra2Wide to UltraWide przez co masz wyprowadzone dotkowe zlacze UltraWide.
Daje to tyle ze w przypadku podlaczenia urzaenia SE szyna Ultra2 przalacza
sie na zwykle Ultra przez co zamiast 80 MB/sek masz tylko max 40.
Z tym mostkiem masz odzielny niezalezny kanal Ultra do ktorego
laczysz urzedzanie SE oraz Ultra2 do ktorego laczysz LVD.

> Czy podłączenie jednoczescie urzączen Narrow i Wide do jednego kontrolera
> ma wpływ na prędkosc urzadzeń Wide , konkretnie na dyski twarde?
Nie. Narrow beda dzialac jako narrow, a wide jako wide.

> Czy niema jakis problemów gdy są w komputerze 2 kontrolery ?
Nie. Czasami z kaprysnymi OS'ami :) I konfiguracja..

Pozdrawaim,

                        Krzysztof Oledzki