Re: Dzielenie dużego (?) dysku

Autor: Bartus (wbartus_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 10 May 2001 - 14:06:50 MET DST

pluton napisał(a) w wiadomoœci: <9ddt8h$ssn$1_at_news.tpi.pl>...
> Witam

> Czym podzielić nowiutki, pusty dysk 40 GB na kawałki
> 6,6,3,3,11,reszta ?

wlasnie fdiskiem

> Fdisk chyba sobie z takim czymœ nie radzi ?

Owszem poradzi sobie - tworzysz partycje podstawowa, czyli ta na ktorej
bedzie system i ja uaktywniasz (dla przykladu pierwsza ktora podales czyli
6GB). Nastepnie tworzysz partycje rozszerzona z pozostalego obszaru dysku.
Kiedy to zrobisz program fdisk stwierdzi, ze nie okreslono na partycji
rozszerzonej zadnych dyskow logicznych, kiedy sprawdzi obszar rozszerzonej
partycji, bedzie chcial zeby mu okreslic wielkosc dysku logicznego. I tu
wpisujesz kolejne wielkosci partycji, kazda z nich zatwierdzajac Enterem.
Zadziala na bank.

Jezeli wolisz jakis wizualny program, to pod winde polecam PQ
PartitionMagic.

Pozdrawiam,
Bartus