Re: MYSZ+PRZEJŚCIÓWKA+COM1

Autor: MARK (mark_at_2a.pl)
Data: Tue 08 May 2001 - 17:44:13 MET DST

Cześć !

"Ryszard ŻEGLIŃSKI" <renomar_at_onet.pl> wrote:

> Mam problemy z nowymi myszkami PS/2.
> W przejściówkach do złącza COM 9 pin myszka nie chce działać. Jak
> zaradzić / nie kupując nowej w sklepie / Pozdrawiam.

problem często się powtarza...

(1) mysz zrobiona pod COM-a MUSI zadowolić się znikomą energią dostępną w
COM-ach
(2) mysz robiona pod PS ma w złączu dostęp do zasilania...
(3) łatwiej i taniej zrobić mysz która nie oszczędzia energii...

stąd mysz PS-owa zrobiona tanio nawet podłączona do poprawnie łączącej
odpowiednie sygnały przejściówki nie znajduje (zazwyczaj) wystarczająco
dużo energii... => NIE DZIAŁA...

gdy kupujemy tzw. mysz COMBO - zawiera ona odpowiednią przejsciówkę... a
sama mysz pobiera mało energii...

Wszyskie myszy radiowe lub na podczerwień wymagają (w nadajniku) dużo
energii - NIGDY nie spotkałem podłączanej do COM-a (=> (1))

--
z poważaniem
  MARK Pruszków, ul.Kościuszki 52