Mycha PS/2 w kompie bez gniazda PS/2 czyli problemy

Autor: Jarek Wojtowicz (wojtowicz_at_domdata.bauboden.com)
Data: Tue 08 May 2001 - 08:33:21 MET DST

Heja

No i stalo sie. Padla mi moja stara myszka. Oczywiscie nie tam zadna
PS-owa ani USB, tylko zwykla pracujaca na porcie szeregowym. Wiec
kupilem sobie nowa optyczna z Makro$yfu z wtyczka PS/2, no a poniewaz
nie mam w moim kompie gniazda PS/2 kupilem przejscowke PS/2 - serial. No
i po podlaczeniu tego calego ustrojstwa do komputera okazalo sie, ze:
1. sytem wykryl nowy sprzet -> mysz PS/2 ale tak naprawde to jej nie
widzi, bo przy starcie systemu informuje o braku myszy i prosi o
podlaczenie myszki do kompa,
2. dioda myszy po podlaczeniu do komputera sie nie swieci (a powinna),
3. sterowniki nie daja sie zainstalowac (pewnie dlatego, ze komputer nie
widzi myszy),
4. mysz jest OK, bo ja sprawdzilem,
5. komputer tez, bo podlaczalem inna, zwykla kulkowa mysz.

No wiec co jest, czy mysz PS/2 podlaczona przez przejsciowke do portu
szeregowego powinna bezproblemowo 'chodzic'? Czy tez cos nie tak jest z
przejsciowka?

%$#*&! Jarek