Re: klient news

Autor: Dawid 'GL' Krysiak (grendel_at_go2.pl)
Data: Mon 07 May 2001 - 21:04:11 MET DST

On Sun, 6 May 2001 12:31:03 +0200, "Paweł D."
<dubaniew_at_poczta.onet.pl> wrote:

>Witam,
>
>Mam pytanie: Czy ktos moze mi polecic solidnego newsreadera? Mam Outlook i
>Netscape, ale chcialbym uzywac programu tylko do news.

Przychodzą mi do głowy dwa:

Forte Agent w pełnej wersji - tego właśnie używam od prawie roku -
działa to znakomicie i przedewszystkim nie wymaga "magii" przy
reinstalacji systemu - po prostu mam go na innej partycji i po
reinstalacji systemu cała obsługa ogranicza się do ponownego
utworzeniu skrótu na taskbarze ;-)

News Pro - właśnie go równolegle testuję. Ma tę przewagę nad innymi
newsreaderami (przynajmniej tymi najpopularniejszymi), że odwraca
nieco hierarchię - normalnie to jest tak, że najpierw jest serwer,
potem są grupy które się subskrybuje. W NewsPRO jest odwrotnie -
najpierw jest grupa, potem są serwery na których grupa się znajduje (i
do których mamy prawo dostępu). W efekcie jedna grupa jest
synchronizowana w oparciu o dane z kilku serwerów = masz możliwie
kompletną listę postów i najczęściej unikasz tego co jest zmorą tych,
którzy muszą korzystać tylko z jednego serwera - sytuacji gdzie
najpierw widzisz odpowiedź na jakieś pytanie a po np 2 dniach
przychodzi dopiero post który rozpoczął wątek. Jest też tak, że pewne
posty nigdy nie znajdą się na innych serwerach, bo są notorycznie
odrzucane.

Myślę, że to trochę rozjaśniło (zaciemniło - niepotrzebne skreślić ;-)
Grendel