Re: haslo w biosie

Autor: Marcin Zolynski (eaux_at_poland.com)
Data: Sun 06 May 2001 - 02:08:03 MET DST

Użytkownik "GrzeS" <gregor_at_family4.net> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich grupowiczow.
> Mam bardzo lamerski problem. dawno temu zrobilem haslo na wejscie do biosu
> niestety zapomnialem je. Wiem ze istnieja hasla serwisowe (?) na dostep do
> biosu. Czy ktos zna takowe i moglby podzielic sie ta wiedza?
> Z gory dzieki
>
> Pozdrawiam
>
> GrzeS

zalezy jaka plyta i jaki zasilacz
w wielu starszych plytach mozna zastosowac hasla uniwersalne
mozesz tez probowac http://www.bios.pnet.pl/software/opisy/ibios.htm
i podobne
ale te metody czasem nie pomagaja

najprosciej
jezeli AT obudowa to ja otworz przy wyl kompie ustaw zworke clear cmos
(zwykle w okolicach baterii)
w poz clear- czyli innej niz jest (jezeli sa dwie pozycje) i wlacz komputer
(nie dziw sie ze nie zareaguje
to normalne) po czym przywroc (przy wyl kompie) ustawienie poprzednie i
wlacz komp i wejdz do
biosa.
jezeli ATX to wszystko jak wyzej za wyj tego ze wszelkie operacje wyl musza
byc wykonane
na odpietym kablu sieciowym (zasilacz ATX zawsze podaje napiecie)

czasami nie ma clear cmos z dwoma pozycjami (czyli clear i normal) tylko
jest clear cmos bez
zworki - wtedy musisz znalezc na chwile gdzies zworke (np w hdd) i podobnie
jak wyzej jej uzyc

po tej operacji bios wraca do ustawien default`owych totez musisz w niego
wejsc i poustawiac
najlepiej jak napiszesz jaki masz sprzet
a jak nie to http://www.bios.pnet.pl/

mz