Re: porzadek na dysku-partycje

Autor: Jerzy Wawrzyniak (Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl)
Data: Thu 31 May 2001 - 22:50:24 MET DST

> [...]
> oczywiscie przez gry z ktorych niektorych nie da sie odinstalowac
> pewnie przydaloby sie formatowanie dysku ale chcialabym tego uniknac bo
mam
> tam pare waznych rzeczy
> czy mozna zrobic partycje na tym dysku(8GB) nie naruszajac zawartosci aby
na
> przyszlosc gierki wgrywac na osobna partycje ktora mozna od czasu do czasu
> sformatowac?
> tak to sobie wymyslilam ale nie wiem czy dobrze mysle
> prosze o opinie i porady
> druga sprawa to jak przeprowadzic taki podzial na partycje?

Formatowanie, to raczej jedna z ostatnich rzeczy, którą w tym wypadku bym
zrobił. Przecież na dysku (a wnioskuję z przedstawionego wyżej opisu, że
jest niepodzielony) są chyba dane będące wynikami pracy.
Osobiście (a jest to jeden ze sposobów) wyciąłbym system operacyjny, katalog
Windows, katalog Program Files, katalogi z oprogramowaniem, pliki w katalogu
głównym. Na dysku powinny pozostać tylko pliki i katalogi z danymi -
wynikami pracy - nieraz długiej.
Na tak przygotowanym dysku instaluję Windowsa.
Po zainstalowaniu Windowsa instaluję Partition Magica i dokonuję podziału
dysku stosownie do potrzeb. Po podzieleniu dysku wyniki pracy kopiuję (nie
przenoszę tylko kopiuję) na inną partycję, specjalnie do tego celu
przygotowaną. Usunąć dane z pierwotnego miejsca mogę dopiero wtedy gdy mam
100 (nie 99) procent pewności, że dane są prawidłowo skopiowane.
Instaluję dalsze oprogramowanie stosownie do potrzeb.

--
Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl