Re: Problem z BIOSEM?

Autor: Albert Steć (alberts_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 04 May 2001 - 11:13:09 MET DST

Użytkownik "Bartosz Arenin" <b.arenin_at_idstudio.pl> napisał w wiadomości

> Ale
> że

No więc tak: proponuję zacząć od sprawdzenbia, czy aby napewno nie masz
jakiegoś czarnobylopodobnego ustrojstwa. Sprawdź najlepiej CleanCIH-em.
Znajdziesz w każdej wyszukiwarce. Bardzo mały programik - 30kilo. Jak się
upewnisz, że to nie cih to sprawdź przejściówkę, może możesz od kogoś
pożyczyć inną. Jak problem będzie się powtarzał spróbuj sflashować bios.
Ściągnij najnowszego biosa ze strony producenta - powinien być. Jak dalej
będzie kiszka, to spróbuj wymienić samą kość biosu. Jest to raczej
standardowa pamięć typu flash, jak zerwiesz nalepkę z kości to zobaczysz
oznaczenie kości. Będzie to zapewne jakaś kość 28F002, albo coś w tym stylu.
Nie ma większego znaczenia firma, ale właśnie oznaczenie. Następnie
pozostaje znalezienie kogoś kto takimi pamięciami handluje. Sprawdź np:
www.tme.com.pl
http://www.micros.com.pl/
lub inne wysyłkowe sklepy. Ewentualnie, ale w ostateczności:
http://www.elfa.se/pl/
w ostateczności, bo najdrożej, ale napewno dostaniesz i chyba najszybciej
(ok 5 dni).
Jak już będziesz miał nową kość to pozostaje jej zaprogramowanie. Coby
dowiedzieć się jak to zrobić warto zajrzeć na stronkę:
http://bios.help.pl/

A może uda się jednak porzyczyć od kogoś samą kość biosu do tej płyty.
Dobrze by było mieć pewność, że to sprawa samej kości.
Pozdrawiam,
            Albert
alberts_at_poczta.onet.pl