Re: plyta na TX'ie

Autor: Pawel Boguszewski (pmbogusz_at_f2virt.onet.pl)
Data: Thu 03 May 2001 - 12:07:23 MET DST

housik wrote:

> Czolem ! Wlasnie sie zastanawiam czy startusienki TXy cache'owaly tylko 64
> MB RAMu ? Oczywiscie na plytke mozna bylo i wlozyc 256 MB Ramca , ale czy
> oplaca sie dokladac pamiec , ktora nie bedzie cache'owana ?

Sam stoje przed podobnym dylematem. Generalnie w przypadku Linuxa nie ma
problemu, bo mozna zkonfigurowac go tak by system ladowal sie do pamieci
cachowanej. W przypadku Windows pozostaje metoda doswiadczalna - wsadz
sobie 128 lub wiecej ramu i popracuj na komputerze. Jezeli ostro
wykorzystujesz RAM - duze bitmapy, matlab i inne pamieciozery - to moze
byc szybciej, bo nie bedzie swapowac. Przy zwyklym dzialaniu - word,
internet - moze byc wolniej.

Jak narazie mam 64, ale niedlugo mam zamiar porobic testy przy 256.