Re: Czy możliwe jest udostępnienie internetu przez modem, przez LAN?

Autor: Michał (mich43_at_box43.gnet.pll)
Data: Thu 03 May 2001 - 07:55:19 MET DST

Witam !
Niestety nie wiem jakim systemami dyspujesz i opiszę to na moim wlasyn
przykładzie.
Jeśli moge cos zasugerowac to uczyn jn:
Zakladam ze:
a)KOMP_1 to ten, ktory ma bezposrednie polaczenie z siecia oraz
zainstalowany w PANEL STEROWANIA>SIEC prot TCP/IP dla twojej karty sieciowej
w KOMP_1

b)KOMP_2 to ten ktory chce uzywac sieci wewnetrznej do polaczenia z
internetem UDOSTEPNINEGO przez KOMP_1

*****
w KOMP_1 PANEL STEROWANIA>SIEC wybrac TCP/IP(....nazwa karty sieciowej
komp_1) i we właściwościach:
zakladka ADRES IP podaj adres 192.168.0.1 wpisz maske podsieci 255.255.255.0
, postaw znak przy "wykryj polaczenie z nosnikami sieciowymi"
w DNS daj opcje WYLACZ
zatwierdz zmiany - powinien nastapic restart kompa
*****
w KOMP_2 PANEL STEROWANIA>SIEC wybrac TCP/IP(......nazwa karty sieciowej
komp_2) we wlasciwosciach:
IP ADRESS 192.168.0.2 maska podsieci 255.255.255.0
musisz w BRAMIE DODAC 192.168.0.1
Konfiguracja DNS:
daj znacznik WLACZ DNS
wpisz nazwe dla HOST np: KOMP_2
DOMENA pozostaw puste
DODAJ w kolejnosci przeszukiwania 192.168.0.1
zatwierdz zmiany - powinien nastapic restart kompa
*****
Jesli uzywasz ME to problem z glowy-wystarczy w KOMP_1 dodac systemowa opcje
UDOSTEPNIANIE POLACZENIA INTERNETOWEGO
i ewentualnie po utworzeniu dyskietki instalacyjnej (zalatwia to program
konfigurujaczy ) uzyc jej KOMP_2
Jesli uzywasz W98 to z tego co wiem mozna uzyc dyskietki instalacyjnej
wykonanej na innym kompie z ME
Jest trzecie wyjscie -uzyc programu WINGATE ale i tak nie uciekniesz od
konfigu jw.
U mnie zadzialalo bez problemow KOMP_1 sys ME KOMP_2 sysW98
Powodzenia