Re: via133 vs. intel

Autor: Michal Letowski (milet_at_geocities.com)
Data: Wed 02 May 2001 - 19:10:35 MET DST

Uzytkownik "Wojciech Pietkiewicz" <icek_at_rab.ict.pwr.wroc.pl> napisal w
wiadomosci news:slrn9evql8.bd7.icek_at_rab.ict.pwr.wroc.pl...
> Witam.
> Postanowiłem zmodernizować sprzęt (mam c466+ASUS P3BF) na
> durona + ASUS na VIA, albo nowszy celeron + ASUS na intelu
> z udma 66/100.
>
> I tu jest problem, bo:
> Jedni mówią, że durona bo tani, szybki, etc.
> Drudzy, że intel bo może i droższy ale np. transfery dysku z przy via
> dla udma100 są porównywalne z intelem dla udma33.
> Innymi słowy duron jest świetny, ale płyty pod durona, czyli oparte
> na chipsecie via są gorsze od tych oparych na intelu.
>
> Zgłupiałem, bo faktycznie moja płyta na intelu 440BX jest rewelacyjna.

W sprawie transferow:
Mialem plyte ASUS P2B+P II 350 MHz z dwoma dyskami Seagate 30GB i 40 GB.
Przy kopiowaniu plikow pomiedzy dyskami transfer siegal max 6MB/s.
Po zamianie plyty na Abit KT7A+Athlon 1GHz transfer na tych samych dyskach
wzrosl do 17 MB/s.

Michal Letowski