Problem z USB.

Autor: Dariusz Jaworowski (darekjaw_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 02 May 2001 - 15:30:34 MET DST

    Komputer oparty na płycie Abit KT7, pod dwa porty USB na płycie
podłączony Joystick i kierownica Logitecha (dzialają bez problemów),
dokupiłem do zestawu skaner Agfa e25 i drukarkę Epson 580, podłączyłem
je pod porty USB na śledziu i zaczęły się problemy. Drukarka nie
odzywała się wcale, a podczas komunikacji ze skanerem wyskakiwały
rozmaite błędy, poszperałem trochę w sieci i na stronie kt7faq znalazłem
rozwiązanie. Do prawidłowego działania USB musiałem włączyc w BIOSie
opcję Enhance Chip Performance, skaner i drukarka zaczęły działać
poprawnie, jednak pojawił się problem z kartą TV (Ati TV Wonder).
Podczas przechwytywania gubiła niesamowite ilości klatek (około 10%),
wyłączenie wspomnianej opcji w BIOSie przywróciło sytuację do normy
(utracona 1 klatka na 5000 przechwyconych), jednak oczywiście przestał
działać skaner i drukarka. Przetestowałem wszystkie propozycje z kt7faq
i sytuacja się nie zmieniła, dlatego zastanawiam się nad zakupem
dodatkowej karty z portami USB, nie wiem jednak jaką wybrać aby problemy
się nie powtórzyły?
Jaką zatem kartę kupić, aby działała z moją płytą główną i oczywisćie ze
skanerem i drukarką? Na układach jakiej firmy powinna być zbudowana
(chyba nie Via? ;-))) )?

Pozdrawiam

Darek J.