Re: Laczenie kompow poprzez modemy?

Autor: Padre (legzio_at_wil.waw.pl)
Data: Wed 02 May 2001 - 13:46:44 MET DST

Hi,

> Jeżeli wykluczone jest fizyczne zsieciowanie komputerów, można je połączyć
> poprzez DUN (Dial-Up Networking) lub pozostałe wymienione przeze mnie
> programy. Rozumiem, że centralka daje możliwość łączenia wewnętrznych
> numerów (można dzwonić z aparatu do aparatu)?. DUN polega na tym, że
> dodzwaniasz się do innego komputera (przez modem) i tworzysz w ten sposób
> jednolite środowisko sieciowe. W jednym komputerze konfiguruje się DUN
> Serwer (komuter czeka na telefon), drugi do niego dzwoni i następuje
> połączenie jak w sieci. Na tym mogą bazować różne usługi sieciowe.
> [...]

To sa moje pierwsze przymiarki w budowanym u mnie w firmie test-bed'zie.
Docelowo maja byc
zintegrowane technologie IP ISDN i ATM.
W moim podejsciu wystarczy na poczatek DUN. Mam podpiete do centrali aparaty
z wbudowanymi modemami ISDN. Telefony
maja poprzydzielane juz numery i mozliwe jest prowadzenie rozmow pomiedzy
nimi. Chce zrobic tak, ze w komputerze A konfiguruje DUN Serwer i stawiam
tam cos apache podobnego. Z komputera B probuje dostac sie do strony www
znajdujacej sie na komputerze A. Skad dorwac oprogramowanie Dial-Up
Networking - bo domyslam sie, ze nie ma go standardowo w windowsami?

Pozdro.
Padre
legzio_at_wil.waw.pl