ABIT BE6-II + IBM 20 GB + stary dysk = problem?

Autor: Piotr Chudzicki (ankar_at_rubikon.pl)
Data: Mon 30 Apr 2001 - 08:12:47 MET DST

Witam.
Problem jest następujący:
Płyta ABIT BE6-II z kontrolerem UDMA 66, na stałe pracuje dysk IBM DPTA
372050 (20 GB). I wszystko jest OK. Schody zaczynają się przy próbie
podpięcia drugiego dysku. Dla celów przenoszenia danych pomiędzy oddalonymi
stanowiskami chciałem użyć starego MAXTORA 7131AT, ale po podpięciu go do
systemu jest zwiecha. Dysk jest rozpoznawany przez BIOS. Komputer zaczyna
startować, a po zniknięciu okienka kontrolera UDMA 66 jest koniec, nawet nie
wyświetla tabelki z zestawieniem sprzętu i przerwań.
Objaw jest identyczny zarówno po podpięciu dysku jako master lub slave do
kontrolera IDE, jak i slave do UDMA66.
Inny dysk ATA66 pracował bez problemów na jednej i drugiej taśmie.
Czyżby ABIT nie tolerował starych dysków, ale przecież go rozpoznaje.
Kiedyś podobny problem miałem z Caviarem 850 MB - poszedł tylko jako slave
na kontrolerze UDMA 66. O podłączeniu go kontrolera IDE można było
zapomnieć - objawy jak wyżej.

--
Piotr Chudzicki
ankar_at_rubikon.pl