Re: Bateryjka

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Tue 01 May 2001 - 21:04:15 MET DST

"DON" <linux_at_box43.pl> wrote in message news:9cmrjv$j8p$4_at_news.tpi.pl...
> Parę lat powinna działać / w jednej firmie pracują jeszcze na 386 i żadna z
> bateryjek w kompach nie padła / a kompy mają ładnych parę lat /

Niestety to żaden dowód na nic.
Nie zawsze montowano tam bowiem typowe baterie alkaliczne.
Czasem jest tam normalny akumulatorek ni-ca który jest ładowany
w czasie gdy pecet pracuje a rozładowywany gdy stoi bezczynnie.
A w niektórych nowoczesnych płytach montowane są czasem pastylki
srebrowe, (takie jak w kalkulatorach) które mają typową trwałość
ponad 10 lat... Sam widziałem na jednej z płyt, bateria SRcośtam.