Re: HDD S.M.A.R.T Capability

Autor: Dawid 'Grendel' Krysiak (grendel_at_go2.pl)
Data: Sun 29 Apr 2001 - 17:09:57 MET DST

On Sat, 28 Apr 2001 17:58:20 +0200, Fiodor <fiodor_at_lu.home.pl> wrote:
>a bo ja wiem, tak jest napisane
>w ksiedze do mojej plyty glownej
>asusa

W sumie to dziwne, bo czy ktoś z Was spotkał się np. z sytuacją by
bios przy starcie compa wysilił się i sczytał ze SMARTA stan głowic,
tarcz, elektroniki itd ? Ja, musiałem specjalnie ściągać ze strony
Seagate'a program do diagnostyki SMARTA - wtedy rzeczywiście dostałem
trochę informacji .
Jeśli zaś do diagnostyki dysku trzeba aż specjalnego programu i nie
robi tego np. bezpośrednio BIOS - to niby w czym ma to spowalniać np.
transfer, czy czas dostępu ? Może jedynie na początku, przy POSTcie
mogłoby się coś przedłużyć.

BTW: podobne porady 'z instrukcji' dotyczą np. wyłączania bootowania z
flopa - bo to "spowalnia start systemu".

Grendel