Abit SA6 i Celeron

Autor: tom oklefnih (ewrewr_at_grg.pl)
Data: Fri 27 Apr 2001 - 19:57:33 MET DST

Mam Celerona 566MHz na Abit'cie SA6 i gdy próbuję
go przetaktować na FSB 100MHz komp nie podnosi się. W biosie mam możliwość
ustawienia podzialu częstotliwosci dla FSB/DRAM/PCI na 2:3:1 i 3:3:1. Przy
częstotliwości FSB > 96MHz musi być przynajmniej 3/3/1. Problem w tym, że
jak ustawię dzielniki inne niz FSB/DRAM/PCI->2-3-1 to komp nie uruchamia się
bez względu na częstotliwość FSB i napięcie procesora. Mogę podnieść FSB
nawet do 95MHz ale tylko przy
dzielniku PCI 1/2 i DRAM 3/2, ale tego nie wytrzymują inne podzespoły.
Wydaje mi się dziwne takie zachowanie, bo przy ustawienie dzielników na
3/3/1 tylko magistrala PCI zwalnia, co nie powinno prowadzić do komplikacji.
Procesor działał bardzo ładnie na 850MHz na płycie Abit VA6 więc odrzucam
możliwość, że to jego wina.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i potrafi mi pomóc?